لینک های مهم طب کار, معاینات طب کار, مقالات

هزینه طب کار سال ۱۴۰۳ معاینات بدو استخدام و معاینات دوره ای

هزینه طب کار سال 1403 معاینات بدو استخدام و معاینات دوره ای  توسط انجمن صنفی مراکز تخصصی طب کار اعلام شد، لازم به ذکر است که در نیمه دوم سال نیز ممکن قیمت جدیدی برای طب کار تصویب شود.

معاینات بدو استخدام جهت بررسی سلامتی فرد قبل از اشتغال به کار و تعیین تناسب افراد جهت انجام کار محوله انجام می‌شود. از طرفی معاینات دوره ای نیز یکی دیگر از معاینات طب کار است که به صورت سالیانه جهت پایش سلامت شاغلین صورت می‌گیرد. با توجه به سوالات مکرر مراجعین مرکز طب کار پرانا در خصوص قیمت‌های جدید آزمایشات و معاینات طب کار که در سال 1403 اعلام شده است، در این مطلب به شرح این موضوع پرداخته‌ایم.

آیا معاینات بدو استخدام و معاینات دوره ای طب کار الزام قانونی دارد؟

لیست قیمت و هزینه‌های جدید انجام معاینات طب کار در فروردین ماه 1403 از سوی انجمن صنفی کارفرمایی مراکز تخصصی طب کار استان تهران اعلام شده است. تعرفه طب کار اعلام شده از اول اردیبهشت 1403 قابل اجرا است.

براساس ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی، کلیه افراد شاغل باید قابلیت و استعداد جسمانی متناسب با کارهای محوله را داشته باشند.

از این‌رو انجام معاینات پیش از استخدام برای کلیه افراد قبل از اشتغال ضروری و الزامی است. علاوه بر این پس از انجام معاینات بدو استخدام، طبق ماده ۹۲ قانون کار، کارفرما ملزم به انجام معاینات ادواری کارگران و کارمندان خود حداقل سالی یکبار می‌باشد. طی انجام معاینات سالیانه، روند سلامت شغلی شاغلین باتوجه به مخاطرات محیطی کار مشخص شده و اجازه ادامه کار در شغل مربوطه توسط پزشک متخصص طب کار صادر می‌شود.

از این‌رو انجام معاینات پیش از استخدام برای کلیه افراد قبل از اشتغال ضروری و الزامی است. علاوه بر این پس از انجام معاینات بدو استخدام، طبق ماده ۹۲ قانون کار، کارفرما ملزم به انجام معاینات ادواری کارگران و کارمندان خود حداقل سالی یکبار می‌باشد. طی انجام معاینات سالیانه، روند سلامت شغلی شاغلین باتوجه به مخاطرات محیطی کار مشخص شده و اجازه ادامه کار در شغل مربوطه توسط پزشک متخصص طب کار صادر می‌شود.

معاینات طب کار ۱۴۰۳ شامل چه معایناتی است؟

معاینات بدو استخدام و معاینات دوره ای سال ۱۴۰۳ مانند سال گذشته شامل معاینات اختصاصی طب کار از جمله آزمایش خون، ادیومتری، اپتومتری، اسپیرومتری، کارشناسی بهداشت حرفه‌ای و ویزیت پزشک است. همچنین نوارقلب نیز برای افراد بالای ۳۵ سال الزامی است. در ویزیت پزشک معاینات کلی شامل سنجش فشار خون، سمع قلب و ریه‌، معاینات اسکلتی-عضلانی و …) انجام می‌شود.

هزینه آزمایشات و معاینات بدو استخدام سال ۱۴۰۳

بنابراین طبق جدول فوق که با استناد به ابلاغیه انجمن صنفی مراکز تخصصی طب کار تنظیم شده است، هزینه معاینات بدو استخدام 1403 به همراه آزمایش برای افراد زیر ۳۵ سال 11,340,000 ریال (یک میلیون و سیصد و چهل هزار تومان) و برای افراد بالای ۳۵ سال با آزمایشات و نوار قلب 12,700,000 ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) خواهد بود. فایل pdf هزینه و تعرفه جدید معاینات بدو استخدام سال 1403 ابلاغیه انجمن صنفی را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید.

هزینه آزمایشات و معاینات دوره ای سال ۱۴۰۳

طبق جدول فوق هزینه معاینات دوره ای 1403 به همراه آزمایش برای افراد زیر ۳۵ سال 11,170,000 ریال (یک میلیون و صد و هفتاد هزار تومان) و برای افراد بالای ۳۵ سال با آزمایشات و نوار قلب 12,530,000 ریال (یک میلیون و دویست و پنجاه و سه هزار تومان) خواهد بود. همچنین فایل pdf هزینه و تعرفه معاینات دوره ای انجمن صنفی را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

هزینه آزمایشات و معاینات کارت سلامت رانندگان سال 1403

طبق جدول فوق هزینه معاینات کارت سلامت رانندگان درون شهری 1403 به همراه آزمایش برای افراد زیر ۳۵ سال 11,170,000 ریال (یک میلیون و صد و هفتاد هزار تومان) و برای افراد بالای ۳۵ سال با آزمایشات و نوار قلب 12,530,000 ریال )یک میلیون و دویست و پنجاه و سه هزار تومان) خواهد بود. همچنین فایل pdf هزینه و تعرفه کارت سلامت رانندگان انجمن صنفی را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

مدارک لازم جهت معاینات بدو استخدام ۱۴۰۳

  • معرفی نامه
  • کارت ملی
  • کارت پایان‌خدمت (برای آقایان)
  • ۱۰-۱۲ ساعت ناشتایی جهت انجام آزمایش
  • به همراه داشتن عینک در صورت استفاده

لازم به ذکر است که عکس پرسنلی جهت درج در پرونده توسط ما گرفته می‌شود و نیازی به همراه داشتن عکس چاپی نیست.

ساعت پذیرش

مراجعین محترم در مرکز طب کار پرانا پذیرش از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۲ صورت می‌گیرد و جهت دریافت پرونده خود می‌توانید روز کاری بعد از ساعت 7:30 الی 16:30 مراجعه نمایید. جهت هماهنگی جهت انجام آزمایشات و معاینات بدو استخدام با ما تماس حاصل فرمایید.

نتیجه‌گیری

تعرفه جدید طب کار سال 1403 معاینات بدو استخدام و معاینات دوره ای به همراه فایل دانلود آن را در بالا مشاهده کردید. در صورت نیاز به هماهنگی، دریافت نوبت و اطلاع از نحوه بستن قرارداد جهت انجام معاینات طب کار در مرکز طب کار پرانا می‌توانید از طریق شماره‌‌های ۰۲۱۸۸۸۸۹۹۹۹ و ۰۹۳۸۱۲۰۰۵۸۹ با ما در ارتباط باشید.

هزینه معاینات پرانا طب چقدر است؟

طبق ابلاغیه انجمن صنفی کارفرمایی مراکز تخصصی طب کار استان تهران که هر سال در ماه اردیبهشت اعلام می‌شود آخرین لیست هزینه معاینات بدو استخدام و معاینات دوره ای طب کار به تفکیک به شرح زیر است.

طب کار پرانا را در شبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *