معاینات طب کار, مقالات

بهترین مرکز طب کار در تهران

بهترین مرکز طب کار در تهران

یکی از دغدغه‌های بزرگ افرادی که می‌خواهند وارد محل کار جدید شوند یا در طول کار نیاز به آزمایشات دوره‌ای دارند، یافتن بهترین مرکز طب کار در تهران است. در واقع بسیاری از افراد دوست دارند در محیطی آرام، با تجهیزات کامل و پرسنل حرفه‌ای معاینات بدو استخدام و دوره‌ای خود را انجام دهند. اگر شما هم در چنین موقعیتی قرار دارید و فکر می‌کنید باید یک مرکز طب کار حرفه‌ای و باسابقه را در تهران بیابید، خواندن ادامه این مطلب خالی از لطف نخواهد بود.

طب کار چیست؟

پیش از پرداختن به این نکته مهم بهترین مرکز طب کار در تهران کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد، بد نیست با کلیت طب کار بیشتر آشنا شوید. به زبان ساده طب کار یک شاخه از تخصص پزشکی به شمار می‌رود که به بررسی بیماری‌های شغلی، سنجش آمادگی یک فرد برای استخدام در یک رسته شغلی و مواردی از این دست می‌پردازد. یک مرکز تخصصی طب کار باید مجوزهای لازم در این زمینه را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دریافت کند. همچنین به دریافت مجوزهای لازم از سازمان تأمین اجتماعی هم نیاز دارد. در واقع یک مرکز طب کار در زمینه پایش سلامت سازمانی خدمت‌رسانی می‌کند.

طب کار چیست؟

معرفی پراناطب؛ بهترین مرکز طب کار در تهران

مرکز طب کار پرانا دارای مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه است و معاینات بدو استخدام و دوره‌ای را انجام می‌دهد. این مرکز دارای پرسنل باتجربه بوده و متخصصین توانمند و دارای تجربه کاری بالا برای خدمت‌رسانی در این مرکز در حال کار هستند. تنوع بالای خدمات این مجموعه باعث می‌شود تا نیاز شما برای یافتن بهترین مرکز طب کار در شهر تهران برآورده شود. از خدماتی که در این مجموعه ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.    معاینات طب کار

معاینات طب کار برای کارفرمایان و طبق ماده 90 قانون تأمین اجتماعی برای صیانت از جان و سلامت نیروی کار و پیشگیری از حوادث کاری الزامی است. این خدمات در مرکز طب کار پرانا به ‌عنوان بهترین مرکز طب کار در تهران انجام می‌شود و شامل موارد زیر است:

  • کارت سلامت رانندگان: همه رانندگان به کارت سلامت نیاز دارند و برای معاینات لازم باید به مراکز مجاز طب کار دارای مجوز مراجعه کنند. صدور این کار نیازمند تست‌های مختلف از روانشناسی، خواب، شنوایی‌سنجی، آزمایش خون و بینایی‌سنجی افراد زیر 40 سال و علاوه بر این موارد نوار قلب برای افراد بالای 40 سال است. همه رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین ملزم به دریافت کارت سلامت هستند.
  • معاینات بدو استخدام: این معاینات شامل مواردی چون شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، تست اعتیاد و … می‌شود که شاغلین در بدو ورود به یک محیط کاری برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ملزم به انجام آن هستند که در مرکز طب کار پرانا انجام می‌شود.
  • معاینات دوره‌ای: بهترین مرکز طب کار در تهران باید معاینات دوره‌ای برای شاغلین را انجام دهد. این معاینات طبق ماده 92 قانون کار حداقل سالی یک‌بار الزامی بوده و یک کارفرما باید کارگران یا کارفرمای خود را برای انجام آن بفرستد. این امر در تشخیص بیماری‌های شغلی و پیشگیری از آن‌ها مفید خواهد بود.
  • معاینات بازگشت به کار: این دسته از خدمات طب کار برای کسانی ضروری است که بعد از یک مدت غیبت به دلایل مختلف چون بیماری، آسیب و … قصد بازگشت به کار را دارند.
  • معاینات ترک کار: این دسته از خدمات نیز برای افرادی که قصد خروج از کار یا بازنشستگی دارند و سنجش مخاطرات شغلی بر سلامت فرد ضروری است در مرکز طب کار پرانا انجام می‌شود.

معرفی پراناطب؛ بهترین مرکز طب کار در تهران

2.    آزمایشات طب کار

 بهترین مرکز طب کار در تهران باید آزمایشات لازم برای پایش سلامت سازمانی را نیز انجام دهد. چنین خدماتی در مرکز طب کار پرانا انجام می‌شود و شامل موارد زیر است:

  • آزمایش خون طب کار: این آزمایش شامل مواردی چون شمارش سلول‌های خونی، قند خون ناشتا، کلسترول، کراتینین، اوره، تری گلیسیرید و آنزیم‌های کبدی می‌شود. همچنین در صورت درخواست کارفرما آیتم‌های دیگری نیز می‌توان به آن افزود.
  • آزمایش ادرار طب کار: در این آزمایش مواردی چون پروتئین، گلوکز، بیلیروبین، سطح pH ادرار، برخی گازهای خاص مانند نیتریت و لاکتات، سنگ‌ها، اوره و … بررسی می‌شود که در تشخیص بیماری و برای پالایش نیروی کار بسیار کاربردی است.
  • آزمایش اعتیاد طب کار: این آزمایش یکی از مهم‌ترین آزمایشات بدو استخدام و دوره‌ای بوده که طبق تقاضای کارفرما به‌ صورت تصادفی و غیرمنتظره نیز قابل انجام خواهد بود و دو شکل ده‌گانه و سه‌گانه برای مشخص کردن سوءمصرف مواد و اعتیاد کارکنان است.

3.    خدمات ارگونومی

همان‌طور که از نام این‌گونه خدمات پیدا است، بر بهینه‌سازی محیط‌های کاری برای حفظ سلامت کارکنان تمرکز دارد. در کل این نوع خدمات را در بهترین مرکز طب کار در تهران یعنی پرانا می‌توانید دریافت کنید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشاوره ارگونومی کار اداری: این دسته از خدمات برای تأمین سلامت کارمندان با توجه به پشت‌میزنشینی بسیار کاربردی است. هدف از ارائه این دسته از خدمات ارزیابی و بهینه‌سازی محیط کار هماهنگ با توانایی‌های فیزیکی و شناختی کارمندان است.
  • مشاوره ارگونومی در صنایع: مشاوره ارگونومی فقط برای محیط‌های اداری نیست و در محیط‌های صنعتی و غیر اداری چون صنایع تولیدی و مونتاژ و مشاغلی چون انبارداری، تأسیسات و آزمایشگاه‌ها کاربرد دارد. افراد مشغول کار در چنین محیط‌های کاری در معرض عوامل آسیب‌رسان متعدد بوده و مشاوره ارگونومی به کاهش این خطرات کمک زیادی خواهد کرد تا سلامت کارکنان حفظ شود.
  • مشاوره ارگونومی فردی: این نوع مشاوره ارگونومی فردی برای افرادی که نگران سلامت خود در حین کار هستند کاربردی بوده و مرکز طب کار پرانا چنین خدماتی را برای راحتی شما به ‌صورت حضوری و آنلاین و فقط با دریافت اطلاعاتی نظیر پوسچر بدن، شرایط کاری، نوع تجهیزات مورد استفاده برای کار و عادت فردی در حین کار ارائه می‌دهد.

خدمات ارگونومی طب کار

4.    معاینات چکاپ سلامت

دسته دیگر از خدماتی که در کمتر مرکز طب کاری می‌توانید آن را بیابید، اما با افتخار پرانا طب انجام می‌دهد، معاینات چکاپ سلامت به ‌صورت سازمانی است که می‌تواند یک هدیه ارزشمند برای کارکنان و حتی خانواده آن‌ها باشد. همین امر باعث تمایز پراناطب شده و برای همین بسیاری آن را به‌ عنوان بهترین مرکز طب کار در تهران می‌شناسند. این دسته از خدمات شامل موارد زیر است:

  • آزمایشات چکاپ پاراکلینیک: این دسته از خدمات مرکز طب کار پرانا در تشخیص به ‌موقع بیماری، درمان و جلوگیری از بروز مشکلات بعدی کاربرد دارد. آزمایشات چکاپ پاراکلینیک شامل مواردی چون آزمایش کامل ادرار، خون و مدفوع، آنالیز سیستم قلبی و عروقی، رادیولوژی، غربالگری سرطان و … می‌شود.
  • آنالیز بدن با تست اینبادی: با این تست درصد چربی، عضله و آب بدن اندازه‌گیری می‌شود تا اضافه وزن یا کمبود وزن یک فرد مشخص شود. این اطلاعات کمک می‌کند تا فرد رژیم غذایی و روتین ورزشی منظمی داشته باشد و از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود. پراناطب به ‌عنوان بهترین مرکز طب کار در تهران با دستگاه‌های به‌روز و تجهیزات پیشرفته چون دستگاه Inbody 270 و Inbody 770 این کار را برای شما انجام می‌دهد.
  • مشاوره تغذیه و رژیم: این‌گونه خدمات نیز به منظور سلامت بیشتر کارکنان و به درخواست کارفرما در پراناطب انجام می‌شود و می‌تواند به ‌صورت فردی یا گروهی باشد.
  • ارزیابی اسکلتی-عضلانی: اختلالات اسکلتی-عضلانی علاوه بر عدم تحرک بدنی و سبک زندگی غلط ممکن است به دلیل شرایط کاری هم رخ دهد. چنین ناهنجاری‌هایی در مرکز پراناطب تشخیص داده خواهد شد و حرکات اصلاحی برای درمان آن تجویز می‌شود.

مزایای استفاده از خدمات مرکز طب کار پرانا

اگر به جواب سوال خود یعنی اینکه بهترین مرکز طب کار در تهران کدام است و چه خدماتی ارائه می‌دهد، رسیده‌اید، نوبت به بررسی مزایای دریافت چنین خدماتی در مرکز پراناطب می‌رسد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تجربه کاری بالا و سابقه طولانی در زمینه خدمات طب کار
  • وقت‌شناسی کادر و متخصصان حاضر در پراناطب برای احترام به مراجعه‌کنندگان
  • ارائه خدمات متعدد و متنوع
  • استفاده از تجهیزات به‌روز و پیشرفته در زمینه طب کار
  • تشکیل پرونده الکترونیکی برای مراجعه‌کنندگان
  • کسب رضایت بالای 90 درصد مراجعه‌کنندگان
  • فضای آرام و مدرن برای ارائه خدمات بهتر

مزایای استفاده از خدمات مرکز طب کار پرانا

سخن پایانی

بهترین مرکز طب کار در تهران، مرکزی است که بتواند خدمات جامع در هر زمینه را از بدو استخدام تا ترک کار یا بازگشت به کار به شما ارائه دهد. همچنین از محیطی آرام و تجهیزات به‌روز برای انجام چنین خدماتی برخوردار باشد. بدون شک مرکز طب کار پرانا با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد و مزایای اشاره‌ شده بهترین مرکزی است که برای معاینات و آزمایشات بدو استخدام و دوره‌ای می‌توان انتخاب کرد. همچنین اگر به ‌عنوان کارفرما به دنبال خدمات خاص و اضافه بر موارد معمول هستید، می‌توانید پراناطب را به ‌عنوان یک مرجع مطمئن برای مراجعه کارکنان خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

آزمایش عدم اعتیاد طب کار

معاینات پزشکی استخدامی آتشنشانی

معاینات پزشکی استخدامی بانک

دلایل رد شدن در طب کار چیست؟

معرفی نامه معاینات بدو استخدام طب کار

هزینه و تعرفه های طب کار 1403 معاینات بدو استخدام و معاینات دوره ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *